Recrutarea intre sfarsit si inceput de an

mm

Recrutarea intre Craciun si Revelion, intre saniuta si ski, un material digestiv dupa mesele copioase sau poate sursa de inspiratie pentru “to do list”-urile din 2015… Nu am reusit sa ii gasesc o destinatie precisa, dar sper sa va fie de folos si sa va inspire pentru recrutarile din 2015.

Va invit sa vedem ce s-a intamplat in 2014 si ce se va intampla in 2015:

Facebook versus Linkedin

In 2014, Facebook a anuntat ca va ataca segmentul de piata detinut pana acum de Linkedin, printr-un nou produs: Facebook at Work. In 2015 vom vedea daca Linkedin reuseste sa isi pastreze suprematia sau daca problemele de engagement pe care le are acum se vor acutiza si ii vor forta pe recruiteri sa isi caute alte surse pentru identificarea de candidati. Ramane de vazut daca Facebook at Work va fi noua superputere a recrutarii.

In 2014, Graph Search nu a fost nici pe departe solutia magica pe care Facebook-ul o promitea. Insa, chiar daca nu a ajutat la identificarea de candidati, a ajutat cu siguranta la rafinarea targetarilor din campaniile derulate via Facebook. In 2015, insa, este o functie de la care asteptam miracole.

Google +

Daca te gandesti ca o sa gasesti aici candidatii pe care nu ai reusit sa ii gasesti pe Facebook, Twitter sau pe Linkedin, slabe sperante. Google+ nu a prins mai deloc, iar 2015 nu va fi in niciun caz cu mult mai bun.

Twitter

Chiar daca in Romania reteaua nu castiga adepti la fel de rapid ca in alte tari, Twitter poate reprezenta o resursa utila pentru recruiteri. Cel mai probabil, 2015 va fi anul investitiilor in aplicatii de recrutare si in gestionarea imaginii de brand. De aceea, recruiterii ar trebui sa nu elimine acest canal din lista lor de surse.

Aplicatii

Suntem online 24 de ore din 24, avem acces permanent la emailul de serviciu, ne place sa fim la curent cu tot ceea ce se intampla, iar smartphone-ul a devenit cel mai bun prieten al nostru. Recruiterii anului 2015 vor fi la fel de „sociabili” si, cel mai probabil, vor folosi din ce in ce mai mult aplicatii care sa ii apropie de candidati, in permanenta, 24/7.

Socializare, la serviciu

Nimeni nu promoveaza mai bine brandul unei companii decat propriii angajati. Pentru 2015, chiar daca socializarea nu va face neaparat parte din fisa postului, este foarte probabil ca multe organizatii sa mizeze pe aceasta carte pentru a-si creste vizibilitatea brandului.

Elemente diferentiatoare

Anul 2014 a continuat lupta companiilor pentru atragerea de talente, iar fiecare s-a straduit sa arate ce resurse pune la dispozitie pentru a face munca mai placuta si mediul mai atractiv. Cel mai probabil, 2015 va continua aceasta tendinta, cu si mai multe „dezvaluiri” interne menite sa atraga candidati valorosi: descrieri de joburi creative, investitii in promovare video, prezentari interactive si doodle video.

Job Marketing

Promovarea joburilor nu e o noutate. E important sa fii acolo unde se afla candidatii tai, chiar daca nu sunt neaparat in cautarea unui job. Cum vor ajunge, insa, recruiterii sa fie in permanenta in campul vizual al candidatilor? Investind mai mult timp in cunoasterea publicului tinta si fiind sursa si resursa potrivita, la locul potrivit.

Lucrezi in HR? Ce ai pus pe lista ta cu lucruri de imbunatatit, de incercat sau de eliminat din „tabieturile” tale de recrutare pentru 2015?

Monica Dona

PR Manager

 

Sursa foto: shutterstock.com

WhatsApp Logo