Ce face o echipa performanta? Ce o face sa functioneze perfect, ce o face sa vibreze la unison si ce ii trebuie pentru ca lucrurile sa mearga lin, in aceeasi directie, in acelasi ritm? Fara ca acest mix sa fie atotcuprinzator, am pus laolalta ingredientele pentru lista de verificari a oricarui coordonator. Echipa ta cate elemente reuseste sa bifeze?
Pasiune. E important sa ai in echipa oameni pasionati de ceea ce fac si care cred cu tarie intr-o misiune comuna. Indiferent de industria in care functionam, pasiunea pentru ceea ce facem se vedea la final, in numarul de clienti multumiti, iar acest lucru este imposibil fara implicarea intregii echipe. Recruteaza, asadar, oameni care au principii si valori comune cu organizatia ta.
Aliniere. Aliniaza echipele la obiective si obiectivele la echipe, aliniaza echipele intre ele, in acelasi ritm cu organizatia. Chiar daca avem o misiune si o viziune comune, nu este obligatoriu sa avem si acelasi mod prin care atingem aceste obiective. O echipa care tinteste, in acelasi timp, catre acelasi obiectiv va avea sanse mult mai mari sa il atinga decat o echipa ai carei membri urmaresc acelasi scop, dar fiecare in ritmul si stilul propriu. Iar atunci cand obiectivele tale sunt aliniate cu cele ale clientului, performantele organizatiei tale vor fi percepute, in mod natural, ca plus valoare de catre acesta.
Spirit antreprenorial. Cred ca oamenii se implica mai mult daca le acorzi credit si simt ca au o contributie importanta la ceea ce se intampla cu organizatia din care fac parte. Regulile si procedurile sunt importante atata vreme cat sunt folosite cu masura si nu ingradesc spiritul antreprenorial al fiecaruia dintre noi. Lasa suficient spatiu pentru manifestarea creativitatii.
Ascultare. Cere, asculta, alege ce este relevant si foloseste feedback-ul echipei. Personal, apreciez echipele care nu ezita sa isi impartaseasca opiniile si temerile, iar eu nu ezit niciodata sa folosesc acest feedback atunci cand sustine misiunea noastra comuna. Oricate procese am defini, oamenii care le implementeaza, cei care lucreaza direct in ele, sunt cei mai in masura sa ofere solutii. Trebuie doar sa le dai ocazia.
Nici prea mult, nici prea putin. Pastreaza ritmul in zona de confort, intr-o cadenta cu care oamenii sa simta ca fac performanta. Prea mult sau prea putin poate fi, pe termen lung, extrem de demotivant.
Comunicare. Comunica des, catre toti cei interesati. Oamenii au nevoie sa stie, sa fie pusi la curent cu deciziile, cu statusul si cu orice alte actualizari legate de proiectele in care sunt implicati, au nevoie sa simta ca ceea ce fac e apreciat, ca ceea ce spun este auzit si ascultat.
Fericire. Fiecare dintre noi isi gaseste motivatia in lucruri diferite. De aceea, este important sa oferi fiecaruia mixul potrivit.
O strategie pe termen lung pentru orice organizatie se reduce, in esenta, la cresterea numarului de angajati fericiti care sa poata livra fericire clientilor lor. Restul vine de la sine!
Monica Dona
PR Manager
Sursa foto: shutterstock.com