7 pacate capitale in recrutare

mm

 

A fost odata ca niciodata un magic moment in care tot ce trebuia sa faci dupa ce postai un job era sa astepti.

Intre timp lucrurile nu mai stau chiar asa… joburile s-au schimbat, candidatii si-au schimbat si ei strategia, iar tehnologia a evoluat atat de mult incat intregul proceul de recrutare trebuie rescris.

Catre ce ne indreptam si ce comportamente trebuie sa fie uitate de orice recruiter? Iata cateva posibile scenarii:

1.      “Scuzati insa m-am pierdut printre atatia candidati…”

Din pacate nu e nici timp, nici loc pentru o astfel de abordare. Cand goana dupa candidati talentati este atat de acerba, abordarea acestora este la fel de importanta ca si abordarea clientilor. Si nu prea ni se intampla sa ne pierdem printre clienti sau sa uitam de ei, nu? In plus s-ar putea ca la un moment dat candidatii acestia sa devina clientii tai: interni sau externi. Nu ti-ai dori in niciun caz sa incepi cu stangul.

2. “Chiar trebuie sa tin evidenta a tot ce am discutat?”

Cand faci recrutare pe 2, 3 profile de specialisti unde numarul candidatilor implicate este redus ai putea avea o sansa si sa iti aduci aminte ce ai discutat cu fiecare dintre acestia. Cand procesele pe care le derulezi sunt insa pentru profile mai mici si presupune implicarea unui numar mai mare de candidati, este important sa pastrezi o evidenta a interactiunii.

In plus, pentru a avea o imagine de ansamblu asupra proiectului, monitorizarea interactiunii cu candidatii te poate ajuta sa intelegi mai bine asteptarile, nevoile si cerintele candidatilor de pe profilul cautat. Toate acestea se traduc ulterior in valoare adaugata pentru tine ca profesionist.

Iar pentru a pastra evidenta interactiunii cu candidatii tai, in absenta unui soft care sa te ajute, cu putina organizare, excel-ul poate fi prietenul tau cel mai bun.

3. “Am suficiente aplicatii pentru astazi”

Hmm. Nu lasa garda jos nicio clipa pentru ca s-ar putea ca din toate aplicatiile pe care le ai, niciun candidat sa nu fie potrivit pentru proiectul tau. Trebuie sa pastrezi active toate sursele pe care le-ai activat pe parcursul procesului, pana cand raspunsul final este: angajat. Iar daca la final te asiguri ca toti candidatii primesc feedback si ca pastrezi activ legatura cu acestia, pentru urmatoarele proiecte de recrutare s-ar putea sa ai deja un pool de recomandari active.

1.      “La ce imi mai trebuie PR? Brand-ul meu este destul de cunoscut!”

Rezultatul tututor eforturilor tale de comunicare inseamna pentru candidat experienta. Ar fi de preferat ca acestea sa fie cat mai placuta posibil. Si cu cat ai mai multi ambasadori pentru brandul tau, cu atat mai vizibil si mai atragator pentru candidati acesta va fi. Asa ca nu renunta nicio clipa la promovare.

2.      “Daca am reusit de fiecare data sa gasesc candidatii care imi trebuie online, de ce as proceda altfel de aceasta data?”

Sa spun chestia aia cu ulciorul care nu merge de multe ori la apa… nu o spun. Spun doar ca nu ar trebui sa te bazezi ca o abordare va functiona la nesfarsit doar pentru ca la un moment dat a avut rezultate. Fii in permanenta activ si interesat sa descoperi surse noi de candidati: online sau offline.

3.      “Pai si la ce imi trebuie mie sa stiu cati candidati au venit pe Facebook, cati au venit prin linkedin sau cati erau deja in reteaua mea personala? ROI-iul meu inseamna cati am angajat…

Da, ai dreptate. As adauga ca ROI-ul tau inseamna si cat de mult raman in organizatie cei pe care i-ai recutat, pentru ca ai stiut sa promovezi corespunzator organizatia catre candidat si candidatul catre organizatie si ca te-ai asigurat apoi ca se potrivesc aproape perfect, dar include si  timpul de recrutare si folosirea eficienta a resurselor. Tu ce aduni de fapt cand tragi linie?

4.      “Trebuie doar sa dau de veste, vor veni singuri”

Daca te astepti ca cei mai tari candidati de pe piata sa aplice instant la anuntul tau, doar pentru ca l-ai urcat pe site…. o sa fie cam dificil…

Incepe in schimb cu cateva intrebari: Cine este? Ce cauta? Ce ii implica? Ce isi doresc? Ce i-ar face sa aplice? Fii pentru o clipa in pantofii candidatilor tai pentru a intelege ce ii intereseaza in fiecare dintre etapele procesului de selectie.

Iti doresc un 2015 cu recrutari inspirate si candidati ultra -fericiti!

Monica Dona

PR Manager

WhatsApp Logo