7 pacate capitale in recrutare

mm

A fost odata ca niciodata un moment magic in care tot ce trebuia sa faci dupa ce postai un job era sa astepti.

Intre timp, lucrurile nu mai stau chiar asa… joburile s-au schimbat, candidatii si-au schimbat si ei strategia, iar tehnologia a evoluat atat de mult incat intregul proces de recrutare trebuie rescris.

Catre ce ne indreptam si ce comportamente trebuie sa fie uitate de orice recruiter? Iata cateva posibile scenarii:

1. “Scuzati, insa m-am pierdut printre atatia candidati…”

Din pacate nu e nici timp, nici loc pentru o astfel de abordare. Cand goana dupa candidati talentati este atat de acerba, abordarea acestora este la fel de importanta ca si abordarea clientilor. Si nu prea ni se intampla sa ne pierdem printre clienti sau sa uitam de ei, nu? In plus, s-ar putea ca la un moment dat candidatii acestia sa devina clientii tai: interni sau externi. Nu ti-ai dori in niciun caz sa incepi cu stangul.

2. “Chiar trebuie sa tin evidenta a tot ce am discutat?”

Cand faci recrutare pentru 2-3 profile de specialisti, unde numarul candidatilor implicati este redus, ai putea avea o sansa sa iti amintesti ce ai discutat cu fiecare. Insa, atunci cand procesele pe care le derulezi vizeaza profile mai comune si presupun implicarea unui numar mare de candidati, este esential sa pastrezi o evidenta clara a interactiunilor.

In plus, pentru a avea o imagine de ansamblu asupra proiectului, monitorizarea interactiunii cu candidatii te poate ajuta sa intelegi mai bine asteptarile, nevoile si cerintele candidatilor de pe profilul cautat. Toate acestea se traduc ulterior in valoare adaugata pentru tine ca profesionist. Pentru a pastra evidenta interactiunii cu candidatii tai, in absenta unui soft care sa te ajute, cu putina organizare, excel-ul poate fi prietenul tau cel mai bun.

3. “Am suficiente aplicatii pentru astazi”

Nu lasa garda jos nicio clipa, pentru ca s-ar putea ca, din toate aplicatiile pe care le-ai primit, niciun candidat sa nu fie potrivit pentru proiectul tau. Este important sa pastrezi active toate sursele pe care le-ai utilizat pe parcursul procesului, pana cand raspunsul final este: angajat. Iar daca, la final, te asiguri ca toti candidatii primesc feedback si mentii legatura cu ei, s-ar putea ca, pentru urmatoarele proiecte de recrutare, sa ai deja un pool de recomandari active.

4. “La ce imi mai trebuie PR? Brand-ul meu este destul de cunoscut!”

Rezultatul tuturor eforturilor tale de comunicare inseamna, pentru candidat, experienta. Ideal ar fi ca aceasta sa fie cat mai placuta posibil. Cu cat ai mai multi ambasadori pentru brandul tau, cu atat acesta va fi mai vizibil si mai atragator pentru candidati. Asadar, nu renunta nicio clipa la promovare.

5. “Daca am reusit de fiecare data sa gasesc candidatii care imi trebuie online, de ce as proceda altfel acum?”

Sa spun chestia aia cu ulciorul care nu merge de multe ori la apa? Nu o spun. Spun doar ca nu ar trebui sa te bazezi ca o abordare va functiona la nesfarsit doar pentru ca la un moment dat a avut rezultate. Fii in permanenta activ si interesat sa descoperi surse noi de candidati: online sau offline.

6. “Pai si la ce imi trebuie mie sa stiu cati candidati au venit de pe Facebook, cati au venit prin Linkedin sau cati erau deja in reteaua mea personala? ROI-ul meu inseamna cati am angajat…”

Da, ai dreptate. As adauga faptul ca ROI-ul tau inseamna si cat de mult raman in organizatie cei pe care i-ai recrutat — pentru ca ai stiut sa promovezi corect organizatia in fata candidatului si candidatul in fata organizatiei, asigurandu-te ca exista o potrivire cat mai buna intre cele doua parti. Insa ROI-ul include si timpul de recrutare, precum si utilizarea eficienta a resurselor. Tu ce aduni, de fapt, cand tragi linie?

7. “Trebuie doar sa dau de veste, vor veni singuri”

Daca te astepti ca cei mai tari candidati de pe piata sa aplice instant la anuntul tau, doar pentru ca l-ai urcat pe site…. o sa fie cam dificil…

In schimb, incepe cu cateva intrebari simple: Cine este? Ce cauta? Ce isi doreste? Ce l-ar face sa aplice? Pune-te, macar pentru o clipa, in pantofii candidatilor tai, pentru a intelege ce ii intereseaza si ce conteaza pentru ei in fiecare etapa a procesului de selectie.

 

Iti doresc un 2015 cu recrutari inspirate si candidati ultra fericiti!

Monica Dona

PR Manager

 

Sursa foto: shutterstock.com

WhatsApp Logo