Prima zi la un nou loc de munca poate fi extrem de stresanta. De la a tine minte cine este cine, ce face fiecare si cum sa impresionezi seful inca de la inceput, pana la a-ti aminti in fiecare dimineata unde iti este biroul, totul pare un stres urias.
Cui nu i-ar placea sa paseasca insa cu dreptul? Iata cateva sfaturi care te pot ajuta sa faci exact asta:
1. Atentie la mindset! Fii deschis, arata ca vrei sa inveti si ca iti doresti sa faci parte din echipa.
2. Informeaza-te despre cum merg lucrurile prin birou: prezinta-te, afla cum sta treaba cu cafeaua, citeste procedurile, imprieteneste-te cu noii colegi pe Facebook si Linkedin, intreaba unde este cel mai apropiat magazin si unde ies colegii tai la pranz. Imprieteneste-te cu un coleg cu mai multa vechime in organizatie ca sa iti usurezi misiunea de orientare si, mai ales, asigura-te ca stabilesti care sunt asteptarile cu ceilalti colegi si cu seful tau.
3. Don’t fake it! Nu pretinde ca stii mai multe decat stii de fapt! Putina modestie nu ti-ar strica acum.
4. Nu intarzia si ofera-ti sprijinul ori de cate ori ai ocazia.
5. Pregateste-te mental pentru aceasta schimbare! Nu iti seta asteptari nerealiste legate de colegii tai si nici nu ii judeca dupa prima interactiune!
6. Stabileste niste limite, inca de la inceput! Daca ora ta de aerobic incepe in fiecare zi de marti la ora 19:00, refuza politicos orice propunere de meeting care simti ca s-ar putea prelungi.
7. Fii pregatit sa te adaptezi la noul mediu si la noul colectiv pentru ca invers nu se va intampla.
8. Gandeste 30-60-90!
Ai nevoie de mai mult? Vezi infograficul publicat de Chair Office – un ghid pas cu pas care sa iti faca aceasta misiune mai usoara.
Bafta maxima!
Monica Dona
PR Manager
Sursa foto: shutterstock.com