De la numarul mare de CV-uri nerelevante pentru postul promovat, pana la dificultatea de a evalua toate aplicatiile primite, departamentul de recrutare este constant provocat sa iasa din zona de confort si sa isi puna creativitatea la lucru.
Va invit sa cititi in continuare despre top 5 provocari cu care se confrunta specialistii in recrutare, insotite de intrebari-cheie si perspective posibile de abordare.
1. Avem nevoie de candidati extrem de rapid
“Am nevoie urgent de un om!”, “Specialistul acesta imi trebuie acum!” Daca lucrezi intr-un department de recrutare, sunt sigura ca esti familiarizat deja cu abordarile de acest gen. Iar cand proiectul de recrutare este pentru profile extrem de specializate, recrutarea instant devine misiune imposibila.
Ce faci in aceasta situatie? Analizeaza inca o data baza de date de candidati si vezi cati dintre acestia se potrivesc perfect profilului pe care l-ai schitat. Daca ai rezultate zero la cautari, poate nu ar strica sa iti revizuiesti putin profilul si sa treci unele dintre cerinte la ar fi dragut sa.
Verifica instrumentele pe care recruiterul intern le are la dispozitie pentru a vedea daca acestea sunt suficiente sau potrivite. Poate bugetul pe care il aloci pentru cautarea acestor profile este insuficient sau poate canalele pe care le-ai accesat nu sunt cele potrivite.
In paralel cu cautarile interne, poti sa ai in vedere externalizarea acestor proiecte de recrutare catre o agentie specializata. Iti dublezi astfel efortul de cautare si, dupa cum vei vedea, faci si economii la bugetul de HR.
2. Nu avem suficiente resurse
Achizitia de pachete costisitoare de search in baze de date de candidati sau abonamentele pentru postarea de anunturi, timpul recruiterilor interni care cauta profile pentru care nu intotdeauna au experienta necesara sau angajarea unor candidati nepotriviti – toate sunt costuri pe care trebuie sa le iei in considerare atunci cand iti incepi cautarile. Iar pentru ca misiunea ta nu va fi deloc usoara, cel mai probabil va trebui sa-ti multiplici eforturile si sa folosesti cat mai multe surse de cautare.
Incearca sa iti consolidezi pozitia in social media. Inca este un instrument de promovare ieftin, iar o campanie bine gandita te poate ajuta sa ajungi la foarte multi candidati. Conexiunile de pe Linkedin ale consultantilor de recrutare, pagina de faceebook a companiei, pagina de linkedin a organizatiei, share-urile pe profilele personale sau postarile pe grupurile profesionale sunt instrumente care te pot ajuta. Tot ce trebuie sa faci este sa aloci suficient timp pentru cercetare, pentru a analiza cele mai bune canale de promovare pentru profilul tau si pentru a disemina ulterior informatia.
3. Recruiterul nu reuseste sa identifice candidatul perfect pentru pozitie
Este oare aceasta abordarea corecta? Cat timp putem cauta candidatul „perfect” care sa aiba putin marketing, dar nu prea mult, mai mult design, dar doar atat cat trebuie, sa fie si blond, dar natural, si cu carare doar pe partea stanga?
Cum facem, de fapt, potrivirea? Modelam profilul candidatului dupa chipul si asemanarea postului sau lasam structurile suficient de flexibile, astfel incat sa putem investi in dezvoltarea oamenilor, valorificand potentialul si slefuind competentele mai putin conturate?
Raspunsul corect nu vine din afara, ci il veti gasi, cu siguranta, in interiorul organizatiei voastre.
4. Identificarea candidatilor potriviti pentru cultura companiei
Managementul talentelor este o provocare pe care companiile o privesc indeaproape. Este important pentru companie nu doar sa atraga candidatii care au competentele potrivite sau potential, ci si candidatii care se potrivesc culturii organizationale, care au chimie cu echipa si care se pot integra armonios in cadrul acesteia.
In caz contrar…procese de recutare reluate, echipe disfunctionale, proiecte intarziate sau nefinalizate… mult timp consumat pentru a repara ce s-a stricat prin nepotrivire.
5. Ultima, insa nu cea mai lipsita de importanta, este provocarea departamentului de recrutare de a intelege si a folosi corespunzator datele obtinute in procesele de recutare
Pentru multe departamente de recrutare, acest subiect poate părea deja unul superfluu, însă pentru altele, recrutarea unor poziții noi începe de fiecare dată de la zero. Păstrarea unui istoric și evidențierea unor concluzii privind anumite profile recrutate pot ajuta atât pe tine, cât și pe colegii tăi să pornească orice proces de recrutare „de la Adam și Eva”.
Asta daca nu ai la indemmana un soft de recrutare specializat, bineinteles.
Daca iti doresti sa impartasesti cu noi din experienta ta, nu ezita sa ne lasi un comentariu.
Recrutari inspirate si candidati aproape potriviti!
Monica Dona
PR Manager
Sursa foto: shutterstock.com