5 lucruri pe care le faci si care…

mm

…iti incetinesc avansarea.

Daca ar fi sa vorbim putin despre tine… esti un bun profesionist, te implici si iti faci treaba cu maxima constiinciozitate. Si totusi, cand vine vorba de promovare, toti ceilalti par sa fi uitat ca existi.

Ti se intampla si tie?! Daca raspunsul tau este da, atunci poate ca nu ar strica sa privesti atent la ceea ce faci pentru a gasi o explicatie.

Poate te ajuta situatiile descrise mai jos:

Muncim, nu vorbim! Sa lasam socializarea pentru timpul liber!

Daca iti imaginezi ca tot ce trebuie sa faci la job este sa iti tii capul plecat si sa iti vezi de treaba ta, gresesti amarnic. Uneori, relatia pe care o construiesti cu colegii tai este la fel de importanta ca si performantele tale de la job.

Hainele tale transmit un singur mesaj: “Eu sa ma simt bine, nu ma intereseaza deloc ce cred ceilalti!

Iti place sau nu, hainele, mainile, parul tau spun multe despre tine: cat esti de organizat, de ordonat, atipic sau comun, dar si cat de mult succes ai. Practic, sunt un fel de mission statement personal la care ai aderat si pe care il comunici in fiecare zi. Uita-te insa in jurul tau, mai ales la serviciu — dincolo de propriul mission statement, brandul tau personal devine si o extensie a organizatiei pe care o reprezinti. Infatisarea ta spune povestea brandului pe care il promovezi?

Fara initiative inutile! Hai sa ii lasam pe ceilalti sa se loveasca cu capul de pragul de sus mai intai!

Daca asa gandesti si tu, probabil ca ar trebui sa iti reconsideri putin pozitia. Sa preiei initiativa insemna sa faci ca lucrurile sa se intample – in loc sa lasi oportunitatile sa iti pice din cer. Si daca esti proactiv in permanenta, cu siguranta va fi cineva care sa observe acest lucru la un moment dat. Pe de alta parte, daca primesti constant indicatii de la coordonatorul tau sau de la ceilalti colegi, nu va dura mult pana sa ti se puna etichete: “nu stie, e doar un executant”.

Planul personal sau profesional, tot una!

Nu prea mai faci diferenta nici tu, nu-i asa? Cand vine vorba de negocierea salariului aduci in discutie toate dificultatile pe care le ai cu cel mic si cat costa in ziua de astazi educatia, iar cand esti acasa, aproape ca pot sa pun pariu ca iti negociezi timpul liber gasind justificari legate de serviciu.

Nu conteaza decat banii!

Cand te concentrezi doar pe bani si nu te intereseaza daca iti place sau nu ceea ce faci, vei ajunge – mai devreme sau mai tarziu – sa iti urasti job-ul. Iar acest lucru se va vedea.

Fiecare dintre noi are propriile experiente. Unele tin de noi, altele de factori externi pe care nu ii putem controla. Cele 5 greseli mentionate aici pot fi, in realitate, 10, 100 sau chiar 1000. Le putem aduna impreuna, cu ajutorul tau, asa ca nu ezita sa ne lasi un comentariu si sa impartasesti din propriile situatii.

Vant din pupa in avansare!

Monica Dona

Sursa foto: shutterstock.com

WhatsApp Logo