Ce leaga o echipa? Ce o face sa functioneze perfect fara sa fie necesare o multime de sfaturi, recomandari si monitorizare continua? Ce ii face pe oameni sa comunice si sa se sincronizeze perfect?

Lucrul in echipa poate fi si simplu si complicat in acelasi timp, iar factorii care afecteaza performantele acesteia pot fi in aceeasi masura de natura interna sau de natura externa, de mediul in care echipa trebuie sa functioneze.

Ce i-ar trebui totusi unei echipe pentru a functiona perfect?

1.      Obiective. Nu orice fel, ci unele pe care echipa sa le inteleaga si sa le poata urmari cu usurinta. Bonus – cu atat mai bine atunci atunci cand organizatia intreaga intelege foarte clar obiectivele si performantele echipei si cum contribuie aceasta la bunul mers al intregului business.

2.      O echipa presupune ca orice membru sa poata sa isi asume riscuri, sa initieze actiuni, sa aiba incredere in ceilalti membri, sa comunice liber, fara teama ca poate suferi repercusiuni de orice natura.

3.      Iar comunicarea trebuie sa fie deschisa, corecta si plina de respect. Membrii echipei trebuie sa isi poata exprima opiniile si sa poata identifica impreuna cu ceilalti colegi solutii pentru problemele pe care le intampina. Este esential asadar ca acestia sa simta ca sunt ascultati si  sa aiba incredere sa discute cu colegii lor.

4.      Toti pentru unul si unul pentru toti! Echipele unite cam asa sunt: adera si sustin deciziile si actiunile grupului. Iar sentimentul acesta de apartenenta este consolidat cu atat mai mult cand echipa dezvolta norme si directii impreuna.

5.      Fiecare membru al echipei este unic si la fel de important. Pana la urma, scopul central al formarii unei echipe este sa profiti de avantajele pe care ti le ofera diversitatea.  Cu cat mai multe puncte de vedere care te conduc catre cat mai multe solutii, cu atat mai bine.

6.      Ti s-a intamplat ca ideile tale sa fie intampinate cu: “ce idee penibila” sau “am mai incercat asta si nu a mers?” Intr-o echipa in care sunt incurajate creativitatea, inovatia si sunt acceptate puncte de vedere diferite, nu ti se va intampla niciodata.

7.      Echipa isi cunoaste punctele forte si punctele slabe, stie ce trebuie imbunatatit, care sunt procesele, practicile si modul de lucru cu celelalte echipe. Isi cunoaste rezultatele!

8.      Iar cand apar conflicte, echipa stie cum sa le rezolve, fara sa tina partea niciunuia dintre membri.

9.      Cand vine vorba de coordonare, echipele cele mai eficiente functioneaza pe modelul leadership-ului participativ: in sedinte, asignarea responsabilitatilor, luarea deciziilor, monitorizarea performantelor si stabilirea directiilor de urmat.

10.   Ideal si de dorit: membrii echipei iau decizii impreuna si au sustinerea organizatiei pentru a implementa aceste decizii.

Cum este echipa din care faci parte? Povesteste-ne despre voi intr-un comentariu!

 

Monica Dona

PR Manager

WhatsApp Logo