Ce este un STAR in recrutare… ?

mm

Probabil ca te intrebi la fiecare interviu cum sa faci sa stralucesti suficient de tare incat recruiterul din fata ta sa fie iremediabil fermecat. Nu iti vindem retete preambalate despre cum sa raspunzi „mai bine”, insa iti oferim cateva indicii despre cum acesta isi structureaza discutia, pentru a obtine de la tine toate informatiile esentiale.

Nu uita: un interviu eficient este o discutie prietenoasa si confortabila, cu intrebari deschise si cat mai multe detalii din partea ta. Raspunsurile de tipul „da!”, „nu!” sau „poate!” cu siguranta nu vor fi in avantajul tau.

Ce este, totusi, un STAR in recrutare?

Daca ar fi sa-i dam o definitie, aceasta ar suna cam asa:
cea mai eficienta tehnica utilizata de recruteri pentru a identifica competentele unui candidat – mai ales cele care nu sunt evident exprimate in CV sau in scrisoarea de intentie – prin analizarea unor situatii concrete din trecut.

Cum functioneaza metoda STAR?

Pentru ca metoda STAR inseamna exemple practice, iata cum sunt construite intrebarile intr-un astfel de interviu:

  • S – Situation (Situatie) – Se pleaca de la context: Care a fost proiectul? Unde s-a intamplat? Cand?

  • T – Task (Sarcina) – Ce responsabilitate aveai in acel context? Ce anume trebuia sa faci?

  • A – Action (Actiune) – Ce ai facut efectiv? Cum ai abordat situatia? Ce pasi ai urmat?

  • R – Result (Rezultat) – Ce rezultat ai obtinut? Ce impact au avut actiunile tale?

Este extrem de important sa fii sincer. Metoda STAR ii permite recruiterului sa inteleaga in profunzime implicarea ta in proiecte reale. Oricat ai incerca sa manipulezi raspunsurile, detaliile care nu se potrivesc vor iesi la iveala, iar imaginea de ansamblu nu va convinge.

Daca recruiterul isi propune sa fie un STAR, fii si tu unul in raspunsuri:
descrie clar proiectul, explica initiativa pe care ai avut-o, actiunile intreprinse si – foarte important – rezultatul concret.

Sfaturi finale pentru un interviu reusit:

  • Ofera informatii cat mai concrete.

  • Evita pe cat posibil formulari de tipul „noi am facut” – scoate-te pe tine in evidenta: ce ai facut TU concret?

  • Nu pozitia ta este cea care conteaza cel mai mult pentru evaluator, ci contributia efectiva: ce ai facut, ce solutii ai gasit, cum ai atins obiectivul?


Inspiratie pentru STAR-uri cat mai reusite!

Laura Munteanu
Creative Communication Trainee
Sursa foto: shutterstock.com
WhatsApp Logo