Ce te face „un lider”?

Sunt oameni cu care iti face placere sa stai, oameni alaturi de care te bucuri sa lucrezi, dar mai ales persoane in preajma carora simti ca evoluezi. Ce ii face diferiti? Poate onestitatea, comunicarea, simtul umorului, creativitatea, atitudinea pozitiva, increderea, dedicarea, abilitatea de a delega sau de a inspira. Sau poate e vorba de o forma rara de intuitie si prezenta autentica.

Un lider este, in esenta, un conector si un strateg care invata constant, inclusiv din greseli.

Dincolo de orice trasaturi native, exista insa aptitudini-cheie pe care orice profesionist le poate dezvolta:

  • Imbunatateste-ti abilitatile de comunicare si capacitatea de a motiva.

  • Fii un exemplu pentru ceilalti.

  • Incurajeaza colaborarea, nu competitia distructiva.

  • Impartaseste-ti cunostintele si experienta.

  • Fii un fin observator – schimbarea nu trebuie evitata, ci inteleasa.

  • Gandeste strategic si dezvolta o perspectiva mai larga asupra business-ului.

Leadershipul ramane una dintre principalele preocupari ale organizatiilor, care continua sa investeasca in dezvoltarea interna a angajatilor, dar si in recrutarea unor talente cu astfel de calitati.

Pentru o perspectiva completa si sustinuta de cercetare academica, Norwich University propune o lista esentiala cu cele mai importante 7 calitati ale unui lider eficient: integritate, curaj, viziune, empatie, comunicare, incredere si disciplina.

Monica Dona

PR Manager

 

Sursa foto: shutterstock.com

WhatsApp Logo