Primul meu job – neoficial, e adevarat, dar pe care l-am luat foarte in serios – a fost in timpul liceului, cand am pregatit pentru examenul de capacitate o vecina de palier. De atunci am continuat sa experimentez: am predat atat copiilor, cat si adultilor, am tradus, am scris, am facut interpretariat, am recrutat si chiar am angajat copii pe care i-am avut elevi. Am lucrat intens in comunicare si marketing, am scris mult si mi-am pastrat mereu timp pentru hobby-uri, dar mai ales pentru invataminte.
Daca maine as lua-o de la inceput in cariera, probabil ca as tine cont de urmatoarele sfaturi:
As alege ceva care sa imi placa si la care sa ma pricep cat de cat.
Sa fim practici inca de la inceput. Cand pornesti la drum cu cateva atuuri, sansele sa te dezvolti mai repede sunt mult mai mari. Fii realist! Oricat de mult te-ai antrena sa canti, nu poti ajunge prima dona fara pic de talent.
As accepta provocari.
Odata ce ai castigat increderea colegilor si a superiorului tau, sansele sa fii propus pentru alte posturi din organizatie cresc considerabil. Aceste lucruri nu se intampla insa peste noapte, iar uneori este nevoie sa fii tu cel care intreaba si face propuneri.
Nu m-as descuraja usor.
Nu intotdeauna lucrurile merg repede si asa cum ti-ai planificat. Uneori, colegii cu mai multa experienta pot sa nu te ia in serios. Poate vei fi omis din sedinte sau informari, fie din cauza varstei, fie pentru ca asa functioneaza lucrurile uneori. Important este sa nu te descurajezi si sa ramai concentrat pe obiectivele tale.
Mi-as tine un log al succeselor.
Este important sa stii cat ai parcurs din ce ti-ai propus, dar si mai important este sa vezi cat de mare a fost impactul sau importanta a ceea ce ai facut pentru echipa, pentru organizatie si pentru dezvoltarea ta. Pe langa rolul pe care il are in motivare, acesta te va ajuta sa negociezi mai bine o eventuala crestere salariala sau trecerea pe o pozitie superioara.
As vorbi mai mult cu managerul meu.
Sansele ca managerul tau sa afle cat de bun esti sau ce idei geniale ai sunt mici daca nu iei initiativa. De aceea, este important sa discuti regulat despre proiectele la care lucrezi si sa evidentiezi aportul tau. Pe termen lung, aceasta strategie te va ajuta sa iti construiesti un brand de angajat implicat si eficient.
As continua sa imi provoc limitele.
Constant. Si, in plus, as povesti mai mult despre performantele mele… Nu doar managerului, dupa cum iti spuneam mai sus, ci si colegilor mei. Pastreaza, insa, un echilibru si nu exagera!
As ramane la fel de amabila.
Un salut, un zambet, un sfat dat la momentul oportun, o mana intinsa atunci cand un coleg chiar are nevoie, o gluma din cand in cand… Mai toti oamenii speciali de care imi amintesc au aceasta naturalete a relationarii si marea abilitate de a face ca lucrurile sa para extrem de simple si naturale.
As fi prezenta.
Poti transforma aceasta prezenta in numarul de zile in care, desi ai simtit ca nu ai iesi din casa pentru nimic in lume, totusi ai fost la birou si ti-ai facut treaba. La ce m-a ajutat pe mine? Cel putin, am ramas mereu conectata.
Mens sana in corpore sano!
Monica Dona
PR Manager
Sursa foto: shutterstock.com