Valori corporatiste versus valori personale

Acasa/Sfaturi de cariera/Valori corporatiste versus valori personale

Valori corporatiste versus valori personale

Deadline-uri, targete, meetinguri. Doar trei cuvinte dintr-un vocabular „corporate”

Se spune ca profesionistii care iau calea muncii in corporatie aleg, de buna voie, o convertire, o transformare intr-un model impus de valorile organizatiei, un stil de viata. Se spune ca, de la formularea raspunsurilor la intrebarile interviului de angajare de genul “Unde te vezi peste cinci ani?”, pana la procesele de educare, trainingurile permanente, la mesele luate in cadrul cladirii de birouri, la clasele de sport desfasurate tot in incinta, team buildinguri si petreceri unde se discuta cazuri si proceduri, program aglomerant si solicitant in weekend, marile corporatii isi transforma angajatii in roboti, respingand gandirea creatoare si acaparandu-le complet viata, pana la cele mai intime credinte si valori.

Totul, pentru rigurozitate si eficienta. Insa, rigurozitatea si eficienta au capatat alte intelesuri. Daca, in trecut, principiul “one-size fits all” a functionat perfect, acesta nu isi mai gaseste aplicabilitatea in prezent. Multe companii au evoluat, in concordanta cu tendintele din piata muncii si isi creaza ofertele in functie de nevoile fiecarui candidat, analizeaza aspiratiile si dorintele de dezvoltare a acestora inca din timpul proceselor de recrutare.

Companiile care au inteles ca dezvoltarea si inovatia sunt posibile atunci cand corporatia sustine nevoile si valorile personale ale fiecarui angajat analizeaza atent, gandesc evolutia personalului in functie de aspiratii specifice individuale, analizeaza profilul complet al specialistului care va aduce plus valoare business-ului. Companiile ofera, acum, angajatilor proiecte speciale dintre cele mai creative, le permit sa lucreze de la distanta sau sa dezvolte, in timpul programelor, proiecte personale care ar putea genera idei inovatoare, valoroase pentru organizatie.

Companiile care inteleg ca trebuie sa investeasca in brandingul angajatului si transmit pietei ca sustin o astfel de politica de personal reusesc sa atraga si sa pastreze cei mai performanti angajati. Mai mult, exista initiative de infiintare a unor “banci de idei”, in care organizatiile stocheaza opinii, notiuni, propuneri ale angajatilor, pe care le vor aplica ulterior. Managementul ideilor este o unealta prin care organizatiile pot pastra cunostinte si idei valoroase ale angajatilor, care ar putea sustine business-ul in viitor.

Daca marile companii evolueaza in sensul analizei cat mai personalizate a nevoilor angajatilor, timp in care anumite degete sunt inca intinse acuzator catre organizatii, indicand “spalarea creierelor”, poate succesul si implinirea personala trebuie privite si la nivel individual, asumat. Unii profesionisti sunt atat de pasionati de munca incat nici nu se gandesc la viata privata, pe cand altii de-abia asteapta incheierea programului de lucru. Unora le place sa imbine viata personala cu cea profesionala, in timp ce altii prefera o distinctie clara intre cele doua. Pentru unii este important sa faca sport, in timp ce altii au nevoie sa se relaxeze singuri, in liniste. Unii angajati au programe de lucru stabile si previzibile, iar altii se adapteaza unor schimbari zilnice sau saptamanale.

Un echilibru intre viata privata si cea profesionala, potrivit propriilor valori si nevoi, poate fi obtinut numai urmarind un plan bine intocmit si o disciplina personala. Iata cateva sfaturi!

Defineste-ti clar echilibrul viata profesionala/viata personala pe care ti-l doresti! Care sunt obiectivele tale personale? Cele profesionale? Cum iti definesti echilibrul? Ce este nenegociabil pentru a-ti mentine acest echilibru?

Cat timp poti sa pastrezi acest echilibru? In general, in viata, suntem intr-o permanenta cautare a echilibrului, ceea ce implica un balans. Putini oameni isi pot pastra echilibrul zi de zi. In functie de specificul jobului tau, iti poti adapta planurile personale. Daca domeniul in care activezi presupune perioade cu volum mare de munca urmate de unele cu mai putine responsabilitati, adapteaza-ti activitatile personale in functie de aceste perioade.

Fii flexibil! Gandeste-te la sarcinile pe care le ai la munca, la nevoile din viata privata si la perioadele stresante. Ce tipuri de situatii solicitante apar cu precadere si cum te poti adapta la acestea? Ce vei face data viitoare in astfel de situatii? Identifica provocarile dinainte ca acestea sa apara si fa-ti planul din timp, pentru a-ti echilibra activitatea profesionala cu cea personala.

Recapituleaza-ti prioritatile! Nevoile legate de munca si viata personala se schimba in timp. Revizuieste si schimba-ti planurile, pentru ca acestea sa-ti sustina obiectivele.

Planul tau trebuie sa tina cont de valorile tale, de preferinte, de nevoi de intretinere personala si timp liber, de obligatii profesionale, adica sa ofere definitia completa a echilibrului pe care ti-l doresti. Ai nevoie de flexibilitate, readaptare si disciplina. Echilibrul poate fi obtinut si mentinut avand o perceptie clara asupra lui, un plan, implementare si asumarea responsabilitatii asupra complexitatii propriei vieti.

 

 

Andreea Budica

Content wizard

By | 2017-06-30T11:59:55+00:00 august 28th, 2016|Sfaturi de cariera|0 Comentarii

About the Author:

A multi-skilled creative and communicator with good all-round writing expertise and talent in brand strategies, direct response marketing and economic, business and financial journalism. Very capable to detect original and unique creative angles that would generate maximum impact on the audience. A competitive, result-oriented and creative professional, committed to perfection and innovation. Dedicated to an environment of excellence where I can use and enhance my knowledge and talent for the development of both the organization and myself.