Schimbarile dificile dintr-o companie vin rareori fara emotii, mai ales cand e vorba de a renunta la un proiect sau la o persoana care, in trecut, a generat rezultate. Insa leadershipul real presupune si capacitatea de a identifica cand ceva consuma mai multa energie decat ofera valoare. In acest articol, aducem o perspectiva valoroasa asupra modului in care organizatiile pot ramane blocate in activitati sau relatii profesionale care nu mai contribuie la dezvoltarea lor si despre cum se pot desprinde pentru a face loc evolutiei.

Egmond, 30 August 2015

Draga Gerard,

Cunosc fenomenul pe care il descrii. Adesea, cea mai multa energie se consuma pe un singur departament, pe un singur produs sau pe o singura persoana, unde participantii fac orice altceva decat sa se concentreze pe a aduce valoare adaugata. Recunosti valoarea adaugata din activitatea unei companii, dar, intr-un fel sau altul, este nevoie de mai multa energie aici pentru a face lucrurile sa mearga decat in orice alte zone de business laolalta. Si, intr-adevar, purtati de emotia tuturor celor implicati in derularea acelei activitati, solutia de a opri activitatea nu este intotdeauna vizibila. Un om din afara probabil ca ar lua decizia de a renunta imediat. Este, cu siguranta, mai dificil pentru cineva din interior sa isi dea seama de acest lucru. Asadar, este cu atat mai laudabil ca ai reusit sa ii pui capat si sa iti eliberezi mintea pentru a te putea concentra asupra unor noi idei.

Cred ca este o capcana in care multi antreprenori si oameni cad: continua sa ramana ancorati intr-o situatie, desi este necesara schimbarea. Vad aceste situatii in interiorul organizatiilor si le recunosc si in mine. Recunosc momentele in care vad schimbarile din piata si ma realiniez la viitorul pe care il intuiesc. In primele etape, obtii acordul colegilor atunci cand iti stabilesti viziunea. Adesea, sunt de acord pentru ca sunt din aceeasi lume si vad, la randul lor, schimbarea prinzand contur. Dar, in momentul in care schimbarile sunt cu adevarat necesare, vezi efectiv cum oamenii se straduiesc sa reziste transformarii. Teama de necunoscut este mai mare decat siguranta oferita de mentinerea intr-o piata in deriva. Iar compania are nevoie ca acesti oameni sa duca mai departe schimbarea. Aceasta poate genera tensiuni si este, probabil, cea mai dificila misiune a unui antreprenor: sa-i convinga pe oameni sa mearga alaturi de el, in timp ce altii se opun schimbarii.

Si apoi revii la inceputul povestii. Persoana care persista intr-o situatie fara sa mai aduca valoare se va asigura ca iti consumi mai multa energie acolo, in loc sa o investesti alaturi de colegii tai sau in proiectele care functioneaza corect. La randul tau, esti daramat de negativismul acestei situatii. Adesea, acest lucru se intampla pentru ca persoana sau businessul in cauza au functionat bine in trecut. Istoricul unei persoane care a performat in trecut te face sa pastrezi un sentiment pozitiv in privinta ei, chiar si in situatiile in care nu mai furnizeaza aceleasi rezultate. Uneori, cea mai buna solutie este sa elimini persoana sau situatia cat mai rapid posibil.

Sincere salutari,
Erik

E usor sa ramanem prinsi in inertia lucrurilor care au functionat odata, dar care si-au pierdut relevanta. Fie ca este vorba despre un produs, un departament sau un coleg, detasarea emotionala si curajul de a lua decizii ferme sunt esentiale pentru progresul oricarei organizatii. Schimbarile sunt provocatoare, dar absolut necesare pentru ca o companie sa ramana agila, relevanta si sanatoasa. In cele din urma, eliminarea situatiilor care nu mai aduc valoare devine un act de responsabilitate si viziune.

 

Traducere Monica Dona

Citeste articolul precedent aici.

Sursa poza: shutterstock.com

WhatsApp Logo