[Reading & Sharing] Recrutarea in era 2.0.

  • Ramane LinkedIn cea mai valoroasa resursa in recrutare?
  • Care este profilul unui super-recruiter?
  • Ce instrumente sunt mai folosite decat in anii trecuti pentru a ajunge la candidati?

Pentru toate aceste intrebari gasim raspunsurile a peste 2000 de respondenti din 81 de tari, sumarizate in raportul lansat de SocialTalent – 2017 Global Recruiting Survey.

Cu siguranta, mai greu gasesti doua zile la fel in viata unui recruiter. In cifre, insa, arata cam asa:

56% lucreaza in medie 44 de ore pe saptamana;

74% au posibilitatea de a-si alege un program flexibil;

51% lucreaza cu mai putin de 10 pozitii in acelasi timp;

46% propun 4-7 candidati pe shortlist-ul catre client;

98% folosesc LinkedIn pentru identificarea candidatilor.

Recrutare 2.0.

Comparativ cu anul trecut, de 2 ori mai multi recruiteri aleg Social Media ca prima optiune pentru gasirea unor super-candidati (34%), in timp ce site-urile de cariera sunt folosite de catre 26% dintre acestia.        

71% utilizeaza aplicatiile de mesagerie in comunicarea cu potentialii candidati: 38% Skype; 16% WhatsApp, 11% iMessage.

  2017 2016 2015
Facebook 41% 37% 38%
Instagram 7% 4%  
LinkedIn 94% 97% 96%
Twitter 23% 37% 56%
Google + 13% 22%  

 

Cum utilizeaza recruiterii LinkedIn?

64% dintre angajatori platesc pentru contul lor de LinkedIn, comparativ cu 88% in anul 2016;

35% folosesc versiunea basic a LinkedIn, 25% – LinkedIn Recruiter Corporate, 16% – LinkedIn Recruiter Professional Services, 12% – Premium/Business Plus, 9% – Talent Finder, 1% – Sales Navigator;

46% dintre recruiteri au mai mult de 2000 de conexiuni, iar peste 22% au peste 5000 de conexiuni.  

0.4% rata de conversie (pentru angajarea unei singure persoane, recruiterul identifica 225 de candidati);

Super recruiter?

  • Nu se limiteaza la comunicarea prin LinkedIn, ci contacteaza telefonic sau prin mail mult mai des candidatii;
  • Gestioneaza mai multe roluri simultan (14);
  • Isi cunosc bine candidatii, din proiecte si intalniri anterioare, asadar reusesc sa contacteze mai putini candidati intr-o prima etapa, insa mai potriviti rolului.

 

 5 tendinte in recrutarea 2.0.

1. Sectorul tech cucereste!

Majoritatea recrutarilor (19%) sunt dedicate sectorului tech (inteligenta artificiala, IoT – Internet of Things, AR – Augmented Reality), fiind urmate de inginerie (10%) si vanzari/marketing (10%);

2. Recruiterii – in-house & agentie

26% dintre recruiteri lucreaza intr-o companie de pana la 10.000 de angajati, iar 23% dintre acestia provind dintr-o firma cu pana la 50 de persoane.

3. Evaluarea candidatilor este in conformitate cu asteptarile angajatorilor

75% dintre candidatii de pe lista scurta propusa de recruiter ajung sa fie intervievati de angajatorul final.

4. LinkedIn- – ramane instrumentul cheie in recrutare

90% dintre respondenti folosesc LinkedIn ca prim instrument de contactare a candidatilor.

5. Recrutarea pe Facebook

54% folosesc Facebook in procesul de recrutare si selectie;

61% dintre candidati sunt deschisi sa discute prin intermedul Facebook despre joburi.

 

Sursa: 2017 Global Recruiting Survey, SocialTalent

WhatsApp Logo