[Reading & Sharing] Recrutarea in era 2.0.

Ramane LinkedIn cea mai valoroasa resursa in recrutare? Care este profilul unui super-recruiter? Ce instrumente sunt mai folosite decat in anii trecuti pentru a ajunge la candidati?

Pentru toate aceste intrebari gasim raspunsurile a peste 2000 de respondenti din 81 de tari, sumarizate in raportul lansat de SocialTalent – 2017 Global Recruiting Survey.

Cu siguranta, mai greu gasesti doua zile la fel in viata unui recruiter. In cifre, insa, arata cam asa:

  • 56% lucreaza, in medie, 44 de ore pe saptamana;

  • 74% au posibilitatea de a-si alege un program flexibil;

  • 51% lucreaza cu mai putin de 10 pozitii in acelasi timp;

  • 46% propun 4-7 candidati pe shortlist-ul catre client;

  • 98% folosesc LinkedIn pentru identificarea candidatilor.

Recrutare 2.0

Comparativ cu anul trecut, de doua ori mai multi recruiteri aleg Social Media ca prima optiune pentru gasirea unor super-candidati (34%), in timp ce site-urile de cariera sunt folosite de catre 26% dintre acestia.

71% utilizeaza aplicatiile de mesagerie in comunicarea cu potentialii candidati: 38% Skype, 16% WhatsApp, 11% iMessage.

  2017 2016 2015
Facebook 41% 37% 38%
Instagram 7% 4%  
LinkedIn 94% 97% 96%
Twitter 23% 37% 56%
Google + 13% 22%  

Cum utilizeaza recruiterii LinkedIn?

  • 64% dintre angajatori platesc pentru contul lor de LinkedIn, comparativ cu 88% in anul 2016;

  • 35% folosesc versiunea basic a LinkedIn;

  • 25% folosesc LinkedIn Recruiter Corporate;

  • 16% – LinkedIn Recruiter Professional Services;

  • 12% – Premium/Business Plus;

  • 9% – Talent Finder;

  • 1% – Sales Navigator.

46% dintre recruiteri au mai mult de 2000 de conexiuni, iar peste 22% au peste 5000 de conexiuni.

0,4% rata de conversie – pentru angajarea unei singure persoane, recruiterul identifica 225 de candidati.

Super-recruiter?

  • Nu se limiteaza la comunicarea prin LinkedIn, ci contacteaza telefonic sau prin e-mail mult mai des candidatii;

  • Gestioneaza mai multe roluri simultan (14);

  • Isi cunosc bine candidatii din proiecte si intalniri anterioare, asadar reusesc sa contacteze mai putini candidati intr-o prima etapa, insa mai potriviti rolului.

5 tendinte in recrutarea 2.0

  1. Sectorul tech cucereste!
    Majoritatea recrutarilor (19%) sunt dedicate sectorului tech (inteligenta artificiala, IoT – Internet of Things, AR – Augmented Reality), fiind urmate de inginerie (10%) si vanzari/marketing (10%).

  2. Recruiterii – in-house & agentie
    26% dintre recruiteri lucreaza intr-o companie de pana la 10.000 de angajati, iar 23% dintre acestia provin dintr-o firma cu pana la 50 de persoane.

  3. Evaluarea candidatilor este in conformitate cu asteptarile angajatorilor
    75% dintre candidatii de pe lista scurta propusa de recruiter ajung sa fie intervievati de angajatorul final.

  4. LinkedIn ramane instrumentul cheie in recrutare
    90% dintre respondenti folosesc LinkedIn ca prim instrument de contactare a candidatilor.

  5. Recrutarea pe Facebook
    54% folosesc Facebook in procesul de recrutare si selectie;
    61% dintre candidati sunt deschisi sa discute prin intermediul Facebook despre joburi.

 

Citeste raportul complet aici

Sursa foto cover: shutterstock.com

WhatsApp Logo