Profil de recruiter pe retelele de socializare

mm

 

Tu cand te-ai cautat ultima data pe retelele de socializare? Daca a trecut deja ceva vreme, probabil ca nu ar strica sa faci o verificare, mai ales daca lucrezi in recrutare.

Motivul este simplu, asa cum tu iti cauti candidati, acestia fac si ei la randul lor research, numai ca, de aceasta data, subiectul esti chiar tu. Acest lucru se poate intampla spre exemplu intr-un search pe Linkedin unde, atunci cand ai vizualizat profilul candidatului ti se dezvaluie si propria identitate, pe Twitter atunci cand faci retweet, adaugi la favourite sau optezi pentru follow, dar si in Google+ atunci cand adaugi pe cineva in cercul tau de cunoscuti. De fapt… activitatea ta este vizibile pe orice retea de socializare ai fi. Ori de cate ori faci ceva in online, recipientii sunt la randul lor notificati. Nu poti sa iei decizia de a te conecta, de a urmari sau de adauga in cercurile tale de cunoscuti pe cineva, fara ca acesta sa poata avea acces la profilul tau.

Asa ca, daca rolul de ninja virtual este prea putin credibil, profilul tau trebuie sa fie un real suport si nu sa iti boicoteze activitatea. Iata cateva aspecte pe care le poti verifica pentru ca acest lucru sa nu ti se intample.

–        O imagine de profil zambitoare. In niciun caz fotografia de la nunta, de la plaja, avatarul tau de pe cine stie ce joc virtual, vreo poza cu cainele sau pisica ta, nicio alta poza care crezi tu ca te face sa pari mai interesant. Daca folosesti social media pentru recrutare, trebuie sa ai in vedere ca poza de profil este prima la care candidatii pe care ii prospectezi se uita. Iar oamenii iau de obicei decizii extrem de rapide pe baza imaginilor…

–        O descriere cat mai relevanta a activitatii tale. Cat de clar se intelege cu ce te ocupi? Daca esti recruiter, spui asta inca de la inceput sau ii lasi pe cei care ajung pe profilul tau sa ghiceasca sau sa descopere accidental? Al doilea element ca importanta in luarea deciziei de a interactiona este headline-ul sau scurta descriere. Cele mai multe retele sociale comprima aceasta descriere in 120-160 de caractere, asa ca aminteste-ti sa spui cat mai multe in cat mai putine cuvinte.

–        It’s all about keywords. Cautam de fiecare data asociatori relevanti, ne place sa discutam cu oameni care ne cunosc industria, oameni care inteleg ce spunem si care vor aprecia la adevarata valoare experienta si cunostintele noastre. Candidatii prospectati au aceleasi asteptari.

–        Calitati sau beneficii. E mai putin important sa iti definesti calitatile pe care tu le consideri importante, e insa obligatoriu sa le incluzi pe acelea in care prospectii tai s-ar putea regasi sau in care si-ar putea identifica beneficiile colaborarii cu tine.

Umorul nu strica insa nimanui, asa ca nu interpreta sfaturile de mai sus in extremis. Robotizarea nu iti va face in niciun caz conectarea mai usoara.

Monica Dona

PR Manager