Ramane LinkedIn cea mai valoroasa resursa in recrutare? Care este profilul unui super-recruiter? Ce instrumente sunt mai folosite decat in anii trecuti pentru a ajunge la candidati?
Pentru toate aceste intrebari gasim raspunsurile a peste 2000 de respondenti din 81 de tari, sumarizate in raportul lansat de SocialTalent – 2017 Global Recruiting Survey.
Cu siguranta, mai greu gasesti doua zile la fel in viata unui recruiter. In cifre, insa, arata cam asa:
-
56% lucreaza, in medie, 44 de ore pe saptamana;
-
74% au posibilitatea de a-si alege un program flexibil;
-
51% lucreaza cu mai putin de 10 pozitii in acelasi timp;
-
46% propun 4-7 candidati pe shortlist-ul catre client;
-
98% folosesc LinkedIn pentru identificarea candidatilor.
Recrutare 2.0
Comparativ cu anul trecut, de doua ori mai multi recruiteri aleg Social Media ca prima optiune pentru gasirea unor super-candidati (34%), in timp ce site-urile de cariera sunt folosite de catre 26% dintre acestia.
71% utilizeaza aplicatiile de mesagerie in comunicarea cu potentialii candidati: 38% Skype, 16% WhatsApp, 11% iMessage.
2017 | 2016 | 2015 | |
41% | 37% | 38% | |
7% | 4% | ||
94% | 97% | 96% | |
23% | 37% | 56% | |
Google + | 13% | 22% |
Cum utilizeaza recruiterii LinkedIn?
-
64% dintre angajatori platesc pentru contul lor de LinkedIn, comparativ cu 88% in anul 2016;
-
35% folosesc versiunea basic a LinkedIn;
-
25% folosesc LinkedIn Recruiter Corporate;
-
16% – LinkedIn Recruiter Professional Services;
-
12% – Premium/Business Plus;
-
9% – Talent Finder;
-
1% – Sales Navigator.
46% dintre recruiteri au mai mult de 2000 de conexiuni, iar peste 22% au peste 5000 de conexiuni.
0,4% rata de conversie – pentru angajarea unei singure persoane, recruiterul identifica 225 de candidati.
Super-recruiter?
-
Nu se limiteaza la comunicarea prin LinkedIn, ci contacteaza telefonic sau prin e-mail mult mai des candidatii;
-
Gestioneaza mai multe roluri simultan (14);
-
Isi cunosc bine candidatii din proiecte si intalniri anterioare, asadar reusesc sa contacteze mai putini candidati intr-o prima etapa, insa mai potriviti rolului.
5 tendinte in recrutarea 2.0
-
Sectorul tech cucereste!
Majoritatea recrutarilor (19%) sunt dedicate sectorului tech (inteligenta artificiala, IoT – Internet of Things, AR – Augmented Reality), fiind urmate de inginerie (10%) si vanzari/marketing (10%). -
Recruiterii – in-house & agentie
26% dintre recruiteri lucreaza intr-o companie de pana la 10.000 de angajati, iar 23% dintre acestia provin dintr-o firma cu pana la 50 de persoane. -
Evaluarea candidatilor este in conformitate cu asteptarile angajatorilor
75% dintre candidatii de pe lista scurta propusa de recruiter ajung sa fie intervievati de angajatorul final. -
LinkedIn ramane instrumentul cheie in recrutare
90% dintre respondenti folosesc LinkedIn ca prim instrument de contactare a candidatilor. -
Recrutarea pe Facebook
54% folosesc Facebook in procesul de recrutare si selectie;
61% dintre candidati sunt deschisi sa discute prin intermediul Facebook despre joburi.
Citeste raportul complet aici.
Sursa foto cover: shutterstock.com