Bruges & Bruxelles

mm

Iata-ma in aeroportul din Bruxelles! In 20 de minute am ajuns deja in La Gare du Midi Bruxelless de unde am luat  trenul catre Bruges.  O calatorie superba de o ora!

M-am cazat la H. Jan Brito. Construit in stil medieval, in secolul 16, H. Jan Brito si-a pastrat foarte mult din sarmul original: o fatada clasica in stil belgian, mobilier antic si un decor de basm.

Este greu sa descrii Bruges-ul in cateva cuvinte. Un site cultural vestit, ale carui stradute medievale te invita sa le explorezi, vitrinele cu dantele, magazinele pline de ciocolata, canalele care strabat orasul, toate au un sarm aparte care fac Bruges-ul sa fie unul dintre cele mai iubite orase din Europa. Supranumit Venetia Nordului, Bruges-ul este unul dintre cele mai bine conservate orase medievale, care reuseste sa isi spuna povestea la fiecare pas.

Poti ajunge usor in centrul istoric, intr-o scurta plimbare, insa pentru un tur rapid complet, poti incerca si un City Bus Tour. Prima mea oprire a fost, insa, la De Halve Maan, unde m-am delectat cu povestiri savuroase despre metodele traditionale de producere a berii si degustari din licoarea amaruie, dar si cu o masa copioasa, la berarie, unde am putut gusta delicii home-made, preparate cu produse proaspete locale.

Pentru ziua urmatoare am rezervat o croaziera pe canalele orasului, la bordul Lamme Goedzaak si, apoi, am explorat Bruges-ul de la un capat la celalalt: piata, Belfry Tower, Groeninge Museum, The Church of our Lady, Muzeul Ciocolatei, Muzeul Dantelei si la Damme.

In ziua urmatoare ma indreptam spre Bruxelless!

In timpul scurtului tur de oras cu autocarul, am putut sa vad ca Bruxelless este un veritabil si inconfundabil amestec de arhitecturi unde vechiul se impleteste perfect cu noul. Cladirile medievale, stradutele inguste si intortocheate din centrul vechi se diferentiaza usor de celelalte constructii de mai tarziu, de bulevardele largi, aerisite intr-un stil ce mi-a amintit de fermecatorul Paris. Constructii ultramoderne din apropierea noului cartier al Uniunii Europene dau insa o nota distincta orasului. Iar toate acestea iti arata clar si fara nicio umbra de tagada, ca Bruxelles este un oras modern si contemporan, un oras european al secolului 21.

Mi-am incheiat ziua cu o seara magica de lumini si sunet la Grand Place. Magnific!

Urmatoarea zi avea sa inceapa foarte devreme. M-am inarmat cu un Bruxelles Card de 48 de ore care imi oferea acces la majoritatea muzeelor din Bruxelless, calatorii nelimitate cu autobuzele, tramvaiele si metroul STIB/MIVB, dar si reduceri sau gratuitati in restaurante, baruri si magazine.

Prima oprire: Atomium, simbolul incontestabil al Bruxelles-ului si al Belgiei. Dupa un deliciu de expozitii gazduite in sferele grandioase, nu am putut rezista tentatiei de a-mi savura pranzul in Belgium Taste, in cea mai inalta dintre sfere. O panorama spectaculoasa, completata de un meniu a la carte savuros.

Din Atomium am coborat direct in Mini Europe, de unde mi-am incarcat agenda cu idei pentru urmatoarele vacante si am degustat, apoi, inca o data, experienta berii belgiene, de data aceasta la Cantillon. Arhitectura catedralei Notre Dame du Sablon m-a purtat inca o data cu gandul la Paris, insa putina ciocolata belgiala de la Pierre Marcolini, m-a adus din nou cu picioarele in Bruxelles. Mi-am continuat expeditia: Parlamentul European, Planetarium, Palatul Regal, Galeriile Saint – Hurbert sunt toate in albumul meu de amintiri placute.

Cu bateriile incarcate ma indreptam a doua zi spre casa.

Sursa foto

Din experienta pot sa iti spun insa ca ajungi mai usor la Bruges si Bruxelles daca treci mai intai prin Lugera, Travel Resort! Te asteptam si pe tine! Pentru o oferta customizata ne poti contacta chiar acum: dana.ilie@lugera.ro / telefon: 021.318.71.20.