Tendinte in HR in 2016

mm

 

E aproape momentul acela din an cand tragem concluzii si ne pregatim sa facem predictii pentru ce va fi sa fie. Si 2016 pare sa fie anul in care inversarea raportului de forte, angajat-angajator, va fi tot mai evidenta.  Iata care sunt tendintele care s-au conturat inca din anul curent si care se vor sedimenta cu siguranta in comportamentele departamentelor de HR in anul urmator.

1.      Avem o plaja tot mai mica de candidati pe care lupta tot mai multi angajatori. Pornind de la candidatii necalificati pana la profiluri de operatori CNC, sudori, ingineri si, mai ales, specialisti IT.

2.      Mai mult ca oricand e nevoie de diversitate. Profilurile solicitate de companii includ competente variate si este o nevoie din ce in ce mai mare de oameni cu abilitati din mai multe domenii. Experienta nisata pe un anumit domeniu incepe sa piarda teren, iar angajatii cer la randul lor mai multa diversitate si sunt atrasi de joburi care le permit dezvoltarea de competente extra.

3.      Retentia incepe sa devina un deziderat greu de atins. In 2016 angajatii vor avea mai mult curaj sa caute oportunitati si sa accepte provocari. HR-ul isi va dubla eforturile de atragere de talente cu efortul de a ii pastra in cadrul organizatiei.

4.      Castiga brandul de angajator! Amenintarea recesiunii inca este resimtita de multi angajati, iar acestia, chiar daca se simt confortabil sa faca schimbari, sunt foarte atenti la angajatorul catre care fac schimbarea.

5.      Comunicarea are nevoie de un refresh major. Angajatorii trebuie sa tina pasul cu tehnologia si sa fie prezenti acolo unde migreaza o buna parte dintre potentialii lor candidati: pe mobil. Adaptarea mesajului este si ea extrem de importanta: video-ul va incepe pas cu pas sa castige teren in comunicarea de brand, iar trecerea de la corporate blogging la corporate vlogging va fi doar o problema de… putin timp.

6.      O perioada mai lunga de timp pentru recrutare si la fel de multa atentie este acordata retentiei. Ambele se traduc in bugete mai mari pentru cautarea, evaluarea, angajarea si pastrarea angajatilor in cadrul echipei.

7.      Un mix perfect intre vorbe si cifre. Mai mult ca oricand HR-ul trebuie sa se uite la cifre, sa analizeze datele, sa vada unde se afla candidatii potriviti si sa identifice canalele optime pentru a eficientiza campaniile de recrutare.

8.      O consecinta directa a eforturilor de a retine angajatii in cadrul companiilor, 2016 va aduce totodata investitii mai mari in training si team building. 

 

Monica Dona 

PR Manager 

valoare
WhatsApp Logo